Former Rangers employee apologises for deeply worrying and false UEFA charge story
Photo credit should read Ian MacNicol/AFP/Getty Images

Former Rangers employee apologises for false UEFA charge story

Scottish sports journalist and former employee of Rangers Lindsay Herron has taken to Twitter to apologise to the club for a story which claimed the Gers were facing a third UEFA charge.

Rangers have been rocked by two separate stand closures for sectarian singing against St. Joseph’s [Rangers] and Legia Warsaw [UEFA] in the Europa League.

A line in the sand moment for the club, supporters have generally rallied and there’s a real impetus behind the movement to eradicate negative behaviour.

Herron’s poorly researched claims – which were published in the Daily Record – add more fuel to the UEFA fire which has engulfed the club this week.

RONALDO NEEDS TO STOP WHINING.

Despite the positive direction in which many supporters feel the club is pulling in the wake of the sanctions, this morning’s story came as a real arrow through the heart for some fans.

Just after the supporters had rallied at Ibrox against Legia and spurred the side onto the Europa League group stages, this negative and completely false news somewhat took fans off cloud nine.

But after Rangers influencer Four Lads Had a Dream refuted the claims – followed by Rangers SLO Greg Marshall – it became clear that the story was falsified.

(Photo by Ian MacNicol/Getty Images)

Given Herron’s history in working with former club magazine Rangers News, in the club’s digital department and his close links to Rangers, it is especially disappointing.

Journalist Herron failed to both check-in with old contacts at Rangers (likely as the story was so negative) and with UEFA over the “charge” before publishing the article.

By-and-large those connected to Rangers have done well to rubbish this so early, but it is incredibly disappointing that a writer with such close links to the club hurriedly threw out a story without clarification.

Of course, everyone also makes mistakes. This writer has made plenty before.

Three sections of Ibrox were closed after the incidents of sectarian singing. (Photo by Ian MacNicol/Getty Images)

It’s admirable that the journalist has accepted and owned his mistake.

But something doesn’t sit right with the manner of this incident when you consider the sensitivity of the issue. It felt like a kick in the stones whilst we were down.

The decision to run with the story has obviously also hit home with the Daily Record, who have said Herron will “no longer write” for the publication.


LOGIN to Comment
LOGIN to Comment